Shirt Affair

Shirt Affair

Razvan Valceanu: totul despre rebranding, camasi online si bitcoin 

INTERVIU luat de Denise Radulescu

Arta resturarii japoneze spune ca un vas spart trebuie reparat cu aur pentru ca tocmai urmele ramase sunt cele care il insufletesc si construiesc istoria acelui obiect alaturi de cel caruia ii apartine. Ele trebuie elogiate ca profetii si, mai ales, intelese ca pe un gest care le propune un viitor nou.
Odata intrat in vechea casa de pe Calea Victoriei ai acest sentiment ca asisti la un asamblaj de evenimente din istoria acelui loc, toate petrecute cu mult timp inainte, insa fiecare in parte lasandu-si urma pe fiecare obiect.
Aceasta privire in trecut, fragmentata si densa la nivelul unei estetici a existentei, revine in prezent si se lumineaza odata cu incaperea in care Razvan Valceanu a amenajat noul sau concept boutique. Un spatiu in care piesele sale sunt expuse si care completeaza atat traseul brand-ului sau, dar si pe cel al clientilor sai, asa cum uneori il presupune procesul de creatie made to measure.
Cu aceeasi subtilitate a pulberii de aur care simbolizeaza lumina strecurata prin fisurile vasului japonez, camasile sale albe reflecta, din interior, o lumina ce imbraca intregul spatiu intr-o atmosfera magica. Fara sa uite de trecut, ba din contra, bazandu-si intreaga creatie pe aprecierea si reinvierea tehnicilor maestrilor couturieri, Razvan Valceanu ilumineaza o cale personala in design-ul romanesc. Una care continua o traditie a calitatii, a emotiei fiecarei piese create individual, pentru a croi in prezent un limbaj stralucitor. Cel al camasilor.

IMG_4963

DENISE RADULESCU: Brand-ul Razvan Valceanu s-a lansat pe piata ca fiind unul dedicat creatiilor made to measure. Acest tip de abordare al realizarii hainelor pare sa fie unul costisitor de ambele parti. As vrea sa imi spui ce inseamna pentru tine luxul?

RAZVAN VALCEANU: Luxul inseamna libertate, clasa si putere, impletite.

DR: Apropos de luxul de a « avea timp » si timpul ca element esential in atat in evolutia individuala, cat si in ceea ce priveste un business: cata importanta are ca un business sa parcurga un timp in care sa se cladeasca, fata de graba cu care cele mai multe afaceri se indreapta mai cu seama spre profit?

RV: Este necesara o perioada de minim 3 ani de investitii, unui antreprenor din majoritatea domeniilor, pana sa inceapa sa viseze macar si la profit. In domeniul caselor de moda moderne, este posibil sa dureze mai mult pana la stabilirea unei pozitii cu o identitate ferma, in conditiole in care in prezent totul este mult accelerat si din punct de vedere al numarului de jucatori noi. Privind din punctul de vedere al consumtorilor de lux, acestia au ajuns tot in timp la maturitatea si capacitatea financiara de a sustine si investi in imaginea lor. Ei nu mai trebuie informati asupra termenelor mai lungi de livrare si asupra posibilitatilor extinse de personalizari manuale, care desigur necesita alti timpi si specializare din partea manufacturierilor.

DR: Aceasta etapa pe care o parcurge acum brandul tau pare mai mult decat o evolutie, mai degraba o expansiune, mult mai creativa a tot ceea ce ai construit pana acum. Poveste-ne mai mult despre cum ai decis sa diversifici atat de mult creatiile tale.

RV: Anul 2017 este anul in care incepem sa jucam pe piata online, unde gama diversificata, precum si disponibilitatea stocurilor devin cruciale, iar aceasta justifica abordarea unor colectii feminine si masculine formate din mai multe piese, versus celor din garderoba clasica, unde stilurile business si smart casual predomina. De asemenea am facut o inversare a focusului si am decis sa servim un public feminin predominant, inainte clientii tinta aflandu-se in randul barbatilor.

IMG_4991
Foto: Marinela Sadoval

 

DR: Ce te inspira ca antreprenor, dar si in calitate de creative director?
RV: Creatia se intampla mereu acum si nu tine cont de experientele anterioare, este vorba de a fi mereu prezent in orice situatie cu care te confrunti.

DR: Colectia “Dual”, cea mai recenta si care a debutat in cadrul Romanian Fashion Philosophy in luna octombrie, la Palatul Bragadiru, contine doar piese albe si negre. Care este conceptul care a stat la baza acestei alegeri?

RV: “Dual” este o colectie de camasi pentru femei si barbati pentru care am ales contrastul dintre alb si negru ca metafora a schimbului perpetuu dintre masculin si feminin. Am lucrat doar cu aceste non-culori atat conceptual, dar si in design efectiv, fiindca am urmarit sa redau notiunea de echilibru si complementaritate, esentializand fiecare piesa in parte.
De altfel, gasiti intreaga colectie expusa si gata sa fie probata in noul showroom pe care l-am deschis in incinta galeriei de arta Victorian Rose, pe Calea Victorie la numarul 210.
Si tot aici puteti veni sa va inspirati din colectiile permanente (business, casual si cocktail), sa discutati cu un consultant care sa va ajute de la preluarea masurilor si pana la cele mai fine detalii legate de personalizare si sa vedeti cataloagele noastre de tesaturi si accesorii.


IMG_5040
Foto: Marinela Sadoval

DR: Este cunoscut faptul ca ai activat multi ani in domeniul IT si ca succesul unor business-uri precum BitDefender ti se datoreaza in mare masura. As vrea sa stiu daca tehnologia, si mai ales inovatia tehnologica are un loc sau poate chiar un rol in creatia ta.
RV: Tehnologia si stiinta sunt mai mult decat un hobby, deoarece stau la baza tuturor transformarilor care urmeaza sa se intample in anii urmatori si cred ca sunt mai spectaculoase decat putem sa ne imaginam astazi. Eu lucrez la cateva proiecte care implica tehnologii noi, insa le vom anunta la momentul potrivit.

DR: Cred ca am putea include aici si noutatile pe care le aduce shop-ul online Razvan Valceanu.
RV: Desigur. Lansarea noului shop online coincide cu rebranding-ul pe care l-am facut si in care am inclus cateva solutii tehnice care sa usureze experienta de a-ti crea propria ta camasa si de a o achizitiona. Asa ca, pe langa noua schimbare de imagine a brand-ului, care are acum o sigla si o cromatica noua, mi-am dorit sa ofer clientilor mei cea mai simpla si mai placuta cale de a ajunge la mult dorita camasa. Iar asta inseamna un configurator online, special creat pentru a-ti personaliza pe masurile proprii si cu optiunile preferate camasa. Si, bonus, doua variante noi de plata: in rate (cu card, online) si plata cu bitcoin.

DR: Suna grozav!

RV: Intr-adevar, asta este si feedback-ul pe care l-am primit si noi pana acum de la clienti.

DR: Povesteste putin despre cum putem avea o camasa made to measure in cateva click-uri.

RV: Chiar sunt doar cateva click-uri! Pentru ca acest configurator este gandit ca o fisa personala in care iti introduci masurile si care te ajuta sa iti alegi si sa combini design-ul fiecarui element al camasii (guler, mansete, material, nasturi etc.). Pentru clientii mai vechi este cu atat mai rapid fiindca avem deja masurile si tiparele lor in baza de date, iar ei doar isi aleg design-ul camasii si restul detaliilor. Totul este foarte simplu si datorita ghidului de preluare a masurilor pe care il avem pe site si a unei baze ample de informatii (partea de know how pe care vrem sa o impartasim clientilor) care se updateaza regulat pe blogul nostru. Veti gasi acolo multe articole tematice si foarte multe motive sa fiti inspirati.

DR: Pentru ca am pomenit de succesul tau din trecutul recent intr-un business romanesc, iar acum conduci propria ta afacere in Romania, as vrea sa ne spui ce anume din identitatea nationala poate fi transmis prin creatia vestimentara? Exista o eleganta tipica pentru noi (sau pentru noi ca europeni)?

RV: Lucrez la cateva colectii si expozitii noi, sunt inca in faza de cercetare si nu va pot spune multe despre elementele traditionale pe care urmeaza sa le interpretez asa cum le simt eu. Suntem privilegiati din punct de vedere al costumului romanesc traditional,pentru ca dincolo de faptul ca sunt foarte multe dovezi si exemplare istorice bine conservate, suntem una din putinele tari in care costumul traditional este purtat si tehnicile de manufactura ale artizanilor locali sunt vii si se transmit mai departe.

DR: Stiu ca ai avut un parteneriat cu galeria si casa de licitatii Artmark, iar acum ai deschis acest concept boutique in cadrul unei galerii de arta. Pe langa alaturarea fireasca intre design si arta, care este dinamica acestei asocieri?

RV: Asa cum spuneam mai devreme despre inspiratie, consider ca ea se intampla in prezent, iar pentru a te afla in prezent inseamna sa observi si sa intelegi ceea ce te inconjoara in acel moment. Pe langa asta, arta expusa aici este si un preambul pe care il ofer clientilor mei. Pentru perioada urmatoare lucrez la o serie de evenimente ce cuprinde expozitii si prezentari curatoriate ce imbina arta si design-ul.

DR: Ce iti doresti de la brandul Razvan Valceanu?

RV: In creatie eu urmaresc sa realizez trei lucruri principale: unu, camasile sa arate bine in fotografii, doi, sa arate si mai bine in realitate, cand le putem atinge, iar trei, dupa ce o probam pe a noastra, sa fie de departe cel mai bine, estetic si senzorial, impreuna.

IMG_4982

 

Fotografii de Marinela Sandoval

Locatie: Razvan Valceanu Concept Boutique/Victorian Rose

Adresa: Calea Victoriei nr.210, Bucuresti

SCRIE UN COMENTARIU