Mie imi plac camasile

Mie imi plac camasile

Viaţa unei cămăşi începe înainte de a fi croită, cusută, purtată. Fir cu fir, istoria ei se ţese de…

 

0 (Intro) Viaţa unei cămăşi începe înainte de a fi croită, cusută, purtată. Fir cu fir, istoria ei se ţese de…

1 …5000 de ani.
Obiectele vestimentare au fost dintotdeauna încărcate cu o semnificaţie identitară, însă doar anumite piese au reuşit să traverseze toate culturile şi timpurile. Poate cea mai importantă dintre acestea este cămaşa. Un obiect simbolic pentru umanitate ce parvine, se pare, din Egiptul antic, cea mai veche cămaşă, păstrată într-o formă aproape intactă şi astăzi, datând din anul 3000 i.Hr.
Aşadar, pentru a supravieţui peste cinci mii de ani, cămaşa a purtat amprenta tuturor stilurilor şi nevoilor sociale, a fost o armură în războaie, a cucerit regi şi poeţi cu freamătul ei diafan şi a eliberat modernitatea de ierarhii şi prejudecăţi.

2 «O cămaşă de borangic, subţire… îşi revărsa un colţ înflorit şi el cu aur»

Dar se pare că istoria cămăşii, în formă pe care o cunoaştem cu toţii astăzi, începe spre sfârşitul Evului Mediu, atunci când aceasta se desprinde de întrebuinţarea ei ca lenjerie ascunsă în garderoba masculină şi capătă autonomie, devenind o piesă vestimentară de sine stătătoare.
Acest fapt se datorează în mare parte popularizării pe care regina Elisabeta I a Marii Britanii o realizează în secolul al XV-lea prin importanţa pe care aceasta o acordă elementelor vizibile ale cămăşii: gulerul şi manşetele supradimensionate şi spectaculos ornamentate cu broderii aurite.
O particularitate a acestei perioade o reprezintă mânecile detaşabile ale cămăşii, purtate mai ales de femei. Acest aspect technic permitea varii combinaţii, dar şi gestul ce deschidea calea romantismului, femeile oferind pretendenţilor lor o mânecă în semn de acord.

3 «Noblesse oblige»
De la sfârşitul Renaşterii şi pe tot parcursul secolelor XVII-XIX, evoluţia cămăşii este marcată de dihotomia masculin-feminin. Este lungă perioadă în care clasa socială privilegiată impune dress code-ul şi influenţează prin ritualurile societale estetica şi structura cămăşii. Astfel, diferenţele tehnice între cămaşa masculină şi cea de damă sunt complet vizibile, acum fiind momentul apariţiei plastronului şi a jaboului suprapus unei cămăşi fără guler sau prea simple, şi la nivelul închiderii lor laterale: cămăşile bărbaţilor se închideau pe partea dreapta pentru că aceştia obişnuiau să se îmbrace singuri, iar cele de damă pe partea stânga, latura aceasta fiind uşor accesibilă servitoarei ce ajuta la îmbrăcat orice doamnă din înalta societate.
Odată cu trecerea timpului, design-ul cămăşilor urmează un parcurs paralel curentelor artistice, influenţat fiind şi de lărgirea orizonturilor culturale datorită vastelor explorări şi a literaturii lor documentare.

4 «My way»
Apogeul este atins în secolul XX, atunci când cămaşa devine una dintre piesele esenţiale ce alcătuiesc ţinutele masculine, adoptate, odată cu emanciparea feminină, tot mai des şi de către femei.
Transformările estetice survenite odată cu revoluţia tehnologică, atât de bine articulată pe dinamică socială tot mai alertă, sunt surprinse pe de-o parte de relaxarea survenită în design-ul cămăşilor, prin instaurarea gulerelor detaşabile şi a diversificării culorilor şi a materialelor textile.
Pe de altă parte, un rol major în rafinamentul pe care îl capătă cămaşa masculină este fără îndoială cel derivat din dandy-ismul englez (cum ar fi manşetele cu butoni) şi preluat de cultura pop şi advertising, dar mai cu seamă de filmele şi starurile de la Hollywood precum Frank Sinatra, Cary Grant, Clark Gable şi actriţe precum Marylin Monroe, Audrey Hepburn sau Marlene Dietrich.

5 #mieimiplaccamasile
Cu toate că şi în prezent sunt respectate categoriile dress code-ului atunci când vorbim despre cămăşi, acum, cămaşa transcende barierele impuse de sex, vârstă şi profesie.
Ceea ce face că această piesă să fie nelipsită din colecţiile caselor de modă din întreagă lume şi să capete o versatilitate imensă în ceea ce priveşte rolul şi locul pe care îl ocupă în garderobă, design-ul şi materialele din care este realizată.

6 Made to measure & Bespoke
La fel ca la începuturile despre care povesteam, astăzi, autenticitatea unei cămăşi se întoarce la apropierea de cel ce o poartă. Ea se măsoară, dar pe corpul fiecăruia. Astfel, în acest moment în care totul este accesibil şi uniformizat, diferenţa se poate face doar atunci când lucrul pe care îl purtăm este creat pentru şi împreună cu noi.
De aceea, made to measure este tehnica prin care cămaşa este creată special pe măsurile clientului, pornindu-se ins de la existanta unor tipare si etaloane testate si functionale perfect, iar varietatea de opţiuni pe care acesta o are la dispoziţie face că piesa care îi este realizată să fie unică şi calitatea excepţională să fie complimentul ce îi îmbracă desăvârşit silueta.
Cămăşile «bespoke», indiferent de secolul pe care cineva îşi doreşte să il exploreze vestimentar, sunt cele care duc tehnicile de croitorie la cel mai înalt nivel al măiestriei. Supranumite şi «second skin», cămăşile realizate prin acest procedeu presupun un grad superior de rafinament al întregului proces de creare a camasilor, pentru ca aici practic nu exista acele tipare de referinta din made to measure, ci doar corpul fiecarui client, in parte. Datorită acestui parcurs complex, există puţine case de modă şi brand-uri care oferă un asemenea serviciu. Pentru ca realizarea fiecarui tipar porneste de la 0 pentru fiecare client nou, astfel si durata de executie si costurile acestor camasi sunt foarte mari, iar consumerismul specific zilelor noastre au diminuat sever numarul de mestesugari capabili sa realizeze astfel de camasi, pe de o parte, par pe cealalta parte sunt putini si clientii capabili sa aprecieze si sa inteleaga cu adevarat acest efort.

7 «Be a voice, not an echo»
we speak shirts

Spunem că moda este trecătoare, dar stilul rămâne. Şi, când vorbim despre cămăşi ne referim, de fapt, la imaginea publică. Cum reuşeşti să te faci auzit, să contezi şi să te remarci în contextul în care mijloacele de comunicare instantanee precum Twitter, Facebook sau Instagram deţin un rol major în sincronizarea imaginii şi a conţinutului, a emoţiilor? Cum faci să impresionezi la un interviu pentru jobul la care visezi şi cum îţi menţii autoritatea într-o funcţie de conducere doar prin imaginea ta? Toate aceste răspunsuri se regăsesc în alegerile vestimentare pe care le facem, iar acestea se bazează pe congruenţa dintre calităţile noastre şi cele ale pieselor cu care ne îmbrăcăm.
De aceea, cămaşa albă a devenit simbolul impecabilului, al perfecţiunii. Iar stilul exact în asta constă: a fi fără cusur în orice ai alege să faci sau să porţi. De la „biblia” Vogue şi până la cei mai recenţi fashion guru, cămăşile îşi păstrează atributele cele mai intense atunci când se suprapun personalităţii individuale. Fie că sunt glamour, purtate de staruri „absolutely fashion”, alegeri curatoriate de editori şi bloggeri de modă, sau simple impulsuri vestimentare motivate de gustul personal, cămăşile rămân expresia esenţializării stilului fiecăruia dintre noi.

Aşadar, tu ce fel de cămaşă eşti?

8 (Coperta 4)
Fondat în anul 2013 și prezent atât pe piața românească, cât și pe cea internațională, brand-ul de cămăși Răzvan Vâlceanu reprezintă deja un reper în domeniul design-ului de înaltă calitate, adresându-se deopotrivă femeilor, cât și bărbaților.
Dedicat conceptului made to measure, brand-ul de cămăși Răzvan Vâlceanu descrie mai mult decât o propunere de design, ci un întreg drum parcurs alături de fiecare client către definirea stilului personal. Fie că urmează un demers clasic riguros, ori unul vibrant, contemporan, creațiile Răzvan Vâlceanu își descoperă măiestria execuției îmbrăcând impecabil corpul în materiale de înaltă calitate, furnizate de liderii internaționali în domeniul textilelor, și accesorii unicat, atent concepute pentru fiecare model și ocazie.
Totodată, brandul Răzvan Vâlceanu propune și colecții ready to wear în stilurile business, cocktail și smart casual. Această categorie variată de produse, atât pentru bărbați cât și pentu femei, transferă aceeasi calitate și grijă în confecționarea cămășilor în dimensiuni standard, care pot fi, la rândul lor, adaptate stilului, gustului și specificațiilor clientului prin posibilitatea oferită de shop-ul online de a alege materialul, tipul de guler, manșetele și restul detaliilor preferate.
Asadar, încă de la prima schiță și până la cele mai fine detalii, cămășile Răzvan Vâlceanu vorbesc limbajul stilului: we speak shirts.

 

SCRIE UN COMENTARIU